1. AKADEMİK PROGRAM MİSYON, PLANLAMA VE DEĞERLENDİRMESİ

Bölümün Misyonu

Madencilik alanlarında teknik açıdan yetkin, mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip, problem çözümleme becerisi olan, yenilikçi ve iyi eğitimli maden teknikerleri yetiştirmek. Madencilik sektörünün gereksinimlerini gözeterek,  bilimsel ve endüstriyel araştırmalarla yüksek kalitede eğitim-öğretim hizmeti sunmak. 

Bölümün Vizyonu

Madencilikle ilgili güncel ve geleceğe dönük ihtiyaçların karşılanması için çalışmalar yapan, üniversite-endüstri işbirliğine dayalı çağdaş eğitim, öğretim ve araştırma faaliyetleri yürüten, çevre ve insan sağlığını ön planda tutan, ulusal alanda lider bir bölüm olmaktır. 

Amaç ve Hedefler

Madencilik Teknolojisi Ön Lisans Programı'nın amacı; maden sahalarının araştırılması, hazırlanması, işletilmesi, üretim ve zenginleştirme süreçlerinde görev alacak, çevreye duyarlı, iş sağlığı ve güvenliği kurallarına hakim, teknik donanımı yüksek nitelikli ara elemanlar yetiştirmektir. Program, öğrencilerin uygulama becerilerini geliştirmeyi, güncel madencilik teknolojilerini kullanabilmelerini ve sektörün ihtiyaç duyduğu teknik personeli yetiştirmeyi hedefler.

Temel Teknik Bilgi Kazanımı:
Öğrencilere yer bilimi, maden cevheri, kazı teknikleri, maden makineleri, cevher hazırlama gibi konularda temel teknik bilgileri kazandırmak.
Uygulamalı Eğitim:
Saha uygulamaları, laboratuvar çalışmaları ve teknik geziler aracılığıyla öğrencilerin teorik bilgiyi pratikle birleştirmesini sağlamak.
İş Sağlığı ve Güvenliği Bilinci:
Madenlerde iş güvenliği kurallarını bilen, uygulayan ve risk değerlendirmesi yapabilen bireyler yetiştirmek.
Çevreye Duyarlılık:
Madencilik faaliyetlerinin çevresel etkilerini bilen ve sürdürülebilir madencilik anlayışını benimseyen bireyler yetiştirmek.
Teknoloji Takibi ve Kullanımı:
Madencilik sektöründe kullanılan güncel yazılım ve donanımları kullanabilen teknik personel yetiştirmek.
Sektörel Uyum:
Mezunların kamu ve özel sektör maden işletmelerinde, mühendislik ofislerinde, sondaj firmalarında veya kendi işlerini kurabilecek yeterlilikte olmalarını sağlamak.
Mesleki Gelişim ve Sürekli Eğitim:
Öğrencilerin ön lisans eğitimi sonrasında dikey geçişle lisans eğitimine devam edebilmeleri ve mesleki gelişimlerini sürdürebilmeleri için gerekli akademik temeli oluşturmak.

 

Bölüm Ön Lisans Eğitimi İçin Gerekli Yeterlilikler

Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Temel Alan Yeterlilikleri kapsamında Madencilik Teknolojisi Program Yeterlilikleri İlişkisi hazırlanarak Bologna Bilgi Sistemine (https://obs.gumushane.edu.tr/oibs/bologna) eklenmiştir.

  

2. AKADEMİK PERSONEL VE YÖNETİM STANDARTLARI

Madencilik ve Maden Çıkarma Bölümü Akademik Personeli

Dr. Öğr. Üyesi Sercan KAYIN (Tam zamanlı)

Dr. Öğr. Üyesi Mürsel ORAK (Tam zamanlı)

Dr. Öğr. Üyesi Tekin YILMAZ (Tam zamanlı)

Dr. Öğr. Üyesi Demet DEMİR ŞAHİN (Tam zamanlı)

 

Bölüm akademik personel planlaması

Planlama “Devlet Yükseköğretim Kurumlarında Öğretim Elemanı Norm Kadrolarının Belirlenmesine Ve Kullanılmasına İlişkin Yönetmelik” çerçevesinde gerçekleştirilmektedir.

 

Öğretim Üyesi Atanması Kriterleri

https://s3-ankara.yok.gov.tr/yokmedia/8c7ffc75-0922-481d-9caa-f5676f5bd86c.pdf

 

Bölüm Akademik Personel Görev Dağılımları

Bölüm Başkanlığı

Bölüm Başkanı : Dr. Öğr. Üyesi Demet DEMİR ŞAHİN

 

Staj Komisyonu

Başkan : Dr. Öğr. Üyesi Sercan KAYIN

Üye: Dr. Öğr. Üyesi Mürsel ORAK

Üye: Dr. Öğr. Üyesi Tekin YILMAZ

 

Akademik Danışmanlıklar

1. Sınıflar : Dr. Öğr. Üyesi Sercan KAYIN

2. Sınıflar : Dr. Öğr. Üyesi Demet DEMİR ŞAHİN

2. Sınıfın üstü (artık yıllar) : Dr. Öğr. Üyesi Mürsel ORAK

 

İntibak ve Muafiyet Komisyonu

Başkan : Dr. Öğr. Üyesi Demet DEMİR ŞAHİN

Dr. Öğr. Üyesi Sercan KAYIN

Dr. Öğr. Üyesi Mürsel ORAK

Dr. Öğr. Üyesi Tekin YILMAZ

Bölüm Erasmus Koordinatörü

Dr. Öğr. Üyesi Mürsel ORAK

Bölüm Sitesinin Düzenlenmesinden Sorumlu Akademik Personel

Dr. Öğr. Üyesi Mürsel ORAK

 

3. ÖĞRETİM VE ÖĞRENİM SÜREÇLERİ

Akademik Program İçeriği

Madencilik ve Maden Çıkarma Bölümü ve bölüme bağlı Madencilik Teknolojisi Programı 2019 yılında açılmış ve 2021-2022 Eğitim-Öğretim yılından itibaren birinci öğretim şeklinde eğitim-öğretime başlamıştır.

 

Bölümde Eğitim Öğretim Süreci

Bölüm Eğitim öğretim müfredatı, her yarıyıl sonunda gözden geçirilmekte ve müfredatta değişiklik önerileri bölüm kurullarında tartışılarak ihtiyaç duyulan değişiklikler yapılmaktadır.

Eğitim-öğretim sınıf ortamında gerçekleşmekte ve teknik geziler ile desteklenmektedir.

 

Bölümün güncel eğitim öğretim müfredatı

https://obs.gumushane.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx

 

Sınav Değerlendirme Kuralları

Her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılır. Ayrıca, bir yarıyıla ait not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler, DC harf notu aldıkları derslerden de başarılı sayılır. Öğrenciler, her yarıyılın sonunda, o yarıyıla ait başarısız olduğu derslerden bütünleme sınavına girebilir.

 

Öğrenci Yeterlilik Koşulları

Madencilik ve Maden Çıkarma Bölümü’nden mezun olmak ve ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin sağlaması gereken şartlar;

a) Müfredattaki bütün dersleri en az DC derecesiyle geçmiş olmak,

b) 4.0 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı ortalamayı elde etmiş olmak,

c) Staj çalışmalarından başarılı olmak.

 

Mezuniyet koşulları

Programda mevcut olan toplam 120 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrenciler mezun olmaya hak kazanırlar. Dersleri başarıyla tamamlamanın yanında, 30 günlük mesleki eğitim stajlarını yapılması mezuniyet için şarttır.

 

Mezunların istihdam olanakları

Madencilik Teknolojisi Programı'ndan mezun olacakların istihdam yerleri;

Maden Tetkik Arama, Maden ve Petrol İşleri Genel Müdürlüğü, Türkiye Demir-Çelik İşletmeleri, Türkiye Kömür İşletmeleri, Devlet Su İşleri gibi kamu kuruluşlarında çalışabilirler,
İl özel idareleri, karayolları, belediyeler ve özel bürolarda çalışabilirler,
Maden arama ve çıkarma işleriyle uğraşan yerli ve yabancı özel şirketlerin yeraltı maden ocaklarında, yerüstü-açık ocaklarda, cevher hazırlama ve zenginleştirme tesislerinde görev yapabilmektedirler,
Kömür analiz laboratuvarları ve diğer maden analiz laboratuvarlarında çalışabilirler,
Yol yapım şantiyeleri, mermer fabrikaları ve taş ocaklarında çalışabilirler,
Jeolojik araştırmalarda görev alabilirler,
Çimento, kiremit ve seramik fabrikalarında çalışabilirler.

 

4. FİZİKİ OLANAKLAR, ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİ VE STANDARTLARI

Fiziki Olanaklar

Meslek Yüksekokulu bünyesinde eğitim öğretim faaliyetlerini yürütmek için 14 adet derslik, 3 adet Bilgisayar Laboratuvarı, 2 adet Toplantı Salonu, 1 adet Kimya Laboratuvarı, 1 adet İnşaat Laboratuvarı, 1 adet Elektrik Laboratuvarı, 1 adet Tasarım Laboratuvarı, 1 adet Mekatronik ve Elektrik atölyesi bulunmaktadır. Meslek Yüksekokulu bünyesinde sosyal alan statüsünde 1 adet kantin yer almaktadır. Öğrenciler Gümüşhane Üniversitesi içinde bulunan spor tesisleri, yarı olimpik kapalı yüzme havuzu, yemekhane, misafirhaneden yararlanmaktadır. Kütüphane hizmetleri olarak öğrenciler; Elektronik kitap, basılı periyodik yayın, kaynak kitap, ders kitabı gibi öğrenme kaynaklarından faydalanmaktadırlar.

 

Bölüm Öğrenci Kabul Koşulları

Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları sınavından (YKS) başarılı olmak. Yabancı uyruklu öğrencilerin kabul koşulları her akademik yılın başlangıcında üniversitenin web sayfasında ilan edilmektedir.

 

Bölüm Öğrenci Sayıları:

Toplam:73    Kadın:11,  Erkek:62

 

Öğrencilere Sunulan Danışmanlık Hizmetleri

Danışmanlık hizmetleri 4 ana başlık altında verilmektedir. Bunlar

a) Ders seçimi

b) Değişim programlarına katılım (Erasmus, Mevlana, Farabi vb.)

c) İstihdam süreci

d) Staj

 

5. ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME OLANAKLARI

Araştırma ve Geliştirme Çalışmalarına Sağlanan Destek

Teknoloji Transfer Ofisi ile periyodik olarak bilimsel proje ve yayın hazırlama eğitimi vermektedir. Eğitim-öğretim kadrosunun madencilik alanında hazırlanacağı projeler Gümüşhane Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü (GÜBAP) bünyesinde desteklenmektedir. Ayrıca Gümüşhane Üniversitesi Merkezi Araştırma Laboratuvarı Uygulama ve Araştırma Merkezi (MALUAM) sayesinde ulusal ve uluslararası analiz, AR-GE, proje destek taleplerine cevap vererek multidisipliner çalışmalar yapılabilmektedir.

 

Akademik Personelin Gelişme İmkanları

Akademik personelin kendisini geliştirmesi için, yurt içerisinde ve yurt dışarında kongre, sempozyum ve araştırma vb. çalışmalara katılmaları teşvik edilmektedir. Ayrıca Erasmus kapsamında eğiticiler yurt dışındaki üniversitelerde eğitim alma ya da eğitim verme hareketliliği ile yetiştirilmesi için yasal süreçleri tamamlaması halinde görevlendirilmesi mümkündür

 

6. ÖĞRENME ORTAMI VE ÇEVRE İLE ETKİLEŞİM

Değişim programlarına katılım imkanları

Değişim programlarına katılmak isteyen öğrenciler Erasmus, Mevlana ve Farabi programlarına Dış İlişkiler Ofisi Üzerinden başvurabilmektedirler.

 

 

Bölümün Dış Paydaş Seçme Kriteri

Gümüşhane İl Özel İdaresi ve özel sektör maden şirketlerinde görev yapmakta olan kişilerden eğitim öğretim süreçleri ve müfredat konusunda görüş alınmaktadır.

 

7. KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ VE SÜREKLİ İYİLEŞTİRME ÇALIŞMALARI

Meslek Yüksekokulu Kalite Kurulu Madencilik ve Maden Çıkarma Bölümü  Temsilcisi: Dr. Öğr. Üyesi Mürsel ORAK

Madencilik ve Maden Çıkarma Bölümü Kalite Sorumlusu: Dr. Öğr. Üyesi Mürsel ORAK

 

Bölüm Kalite Kurulunun Görevleri ve İşleyişi

Her eğitim - öğretim yarıyıl başlangıcının ilk haftasında, bölüm kalite kurulu

a) Eğitim öğretimde kalitenin geliştirilmesi,

b) Araştırma ve geliştirme,

faaliyetlerinde kalitenin geliştirilmesi için bölüm kuruluna yazılı önerilerde bulunur. Öneriler bölüm kurulu gündemine alınır ve tartışılır. Kabul edilen öneriler bölüm tarafından uygulamaya geçilir. Her yarıyıl başlangıcında, bölüm kalite kurulu kalite ile ilgili geçmiş uygulamaları gözden geçirir ve kalite uygulamalarında meydana gelecek sapmalar için önlem önerilerini yazılı olarak bölüm kuruluna sunar.

Program Öğrenme Çıktıları:

Bu programın başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

  • Madencilik ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
  • Madencilikte sağlık, emniyet, güvenlik ve çevre konularının önemini anlama ve bu konuların etkilerini göz önünde tutarak çözümleme yapabilme becerisi kazanır.
  • Gerekli güncel teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme yeteneği kazanır.
  • Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
  • Madencilikte kullanılan makinaları tanıma ve ilgili işlem için uygun makinaları seçebilme yeteneği ve bu alandaki problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisi kazanır.
  • Madencilikte, bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
  • Madencilik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazanır.
  • Madencilik ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir
  • Madencilikteki temel işlemleri ve bunların madencilikteki rolünü anlayabilme ve bu yöntemleri uygulayabilme ve verilerin çözümlenmesi, deney yapma, tasarlama ve sonuçları yorumlama becerisi kazanır.
  • Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
  • Değişime ve yeniliğe açıktır.